Starterspakket nieuwe stijl
-
Blij te kunnen melden dat ik vandaag in staat was met de instructies van het T-Mobile starterspakket onze Sodaq NB-IoT Shield van de kickstarter weer aan te sluiten via het Nokia Impact platform.
Gezondigd tegen de instructies toch doorgemodderd met de oude firmware. (Nieuwe firmware aanbrengen is een flinke uitdaging voor mac-gebruikers)
Daardoor kom je wel wat issues tegen waardoor alle goede hulp voor de AT commando’s die op de websites van T-mobile en Sodaq staan creatief aangepast moesten worden. Vaak wat dubbele quotes weglaten. Sommige commando’s maar weglaten (want nog niet beschikbaar op oude firmware).
Toen met het instructiefilmpje de Nokia Impact backend via Postman ingericht was. North bound naar https: node-red connectie. Na nogmaals in de laatste configuratie de subscription via Postman voor het device te hebben ververst, kwam het hex bericht door via de north-bound interface.
Een YES! moment.
-
@alfons-geurts Mooi dat het werkt.
Ik raad je toch sterk aan om de firmware te upgraden, de firmware versie waar dubbele quotes niet verplicht zijn is behoorlijk verouderd
-
@stefan-de-lange Ben ik mee bezig Stefan ! Moet nog wat software op een Windows PC installeren en dan kan ik de firmware van onze Sodaq devices bijwerken.
-
@alfons-geurts said in Starterspakket nieuwe stijl:
@stefan-de-lange Ben ik mee bezig Stefan ! Moet nog wat software op een Windows PC installeren en dan kan ik de firmware van onze Sodaq devices bijwerken.
Deze week is de firmware upgrade op de N200 met behulp van een Windows 10 gebruikende collega uitgevoerd. Mijn oude PCs met Vista of XP waren ook niet geschikt.