T-Mobile USA nu ook gelanceerd
-
Zoals te lezen is in onderstaand artikel, heeft T-mobile nu ook een NB-IoT netwerk live in de USA.
https://www.t-mobile.com/content/t-mobile/corporate/news/articles/2018/07/americas-first-narrowband-iot-network.html. Kan ik producten die in Nederland getest zijn nu ook zondermeer in de USA inzetten? -
Dat zou in principe zeker kunnen, als zul je wel validatie moeten doen. Omdat er kleine regionale verschillen zouden kunnen zijn… al was het maar dat frequentie band in US een andere is…
-
@techniek said in T-Mobile USA nu ook gelanceerd:
Omdat er kleine regionale verschillen zouden kunnen zijn… al was het maar dat frequentie band in US een andere is…
Wat voor regionale verschillen moet ik aan denken behalve frequentiebanden?
-
@techniek Het verschil in LTE banden is bekend en daar kun je op designen. Ik ben inderdaad benieuwd naar die andere regionale verschillen, opdat we er bij by-design rekening mee kunnen houden. Hopelijk zijn die verschillen minimaal en leiden ze niet tot ander functioneel gedrag. Denk aan: wel of geen CDP, instellingen van de timers, andere latencies, etc.
-
@felixdonkers 1 opvallend verschil is dat in NL alleen de uBlox N2xx is getest en dat die niet geschikt is voor gebruik in de USA. Daar wordt vooral de R410M-02B gepropagandeerd, maar die is helaas nog niet vrijgegeven op het netwerk in NL, zie ook: https://docs.iot.t-mobile.nl/docs/hardware. Is al bekend wanneer de R410 in Nederland wel geschikt wordt voor commercial deployment?
-
@felixdonkers said in T-Mobile USA nu ook gelanceerd:
@techniek Het verschil in LTE banden is bekend en daar kun je op designen. Ik ben inderdaad benieuwd naar die andere regionale verschillen, opdat we er bij by-design rekening mee kunnen houden. Hopelijk zijn die verschillen minimaal en leiden ze niet tot ander functioneel gedrag. Denk aan: wel of geen CDP, instellingen van de timers, andere latencies, etc.
In dat kader is het interessant om te vermelden dat ik Riot Micro heb gecontacteerd, zij doen al veel tests in de VS, wij gaan direct na de zomervakantie tests doen op ons netwerk met hun devices…
Verder is interessant om te vermelden dat meeste modules die nu op de markt zijn de radio in software op DSP’s implementeren… Dat is een hele goede benadering als je naar de complexere modulaties zoals bij cat 6 7 8 … toegaat, bovendien geeft dat een enorme flexibiliteit…Cat M1 en NB-IoT modulatie is bewust minder complex en daarom loont het zich om processing in analog in gates op de chip te implementeren, met als voordeel goedkopere en zuinigere chips…
Du ik kijk hier naar uit!
@felixdonkers dank voor de tip… -
@felixdonkers Ik heb een paar rudimentaire tests gedaan met de R410 en ik heb verbinding kunnen opzetten… Mijn enige observatie is dat device iets langer nodig heeft om op het netwerk aan te loggen… maar dat kan ook liggen aan mijn onervarenheid met het device… …
Ik verwacht snelle certificering op ons netwerk.