New Sodaq SARA module
-
Hallo,
Vanuit sodaq zijn er twee versies uitgebracht voor NB-IoT. De Sodaq NB-IoT shield deluxe, en de NB-IoT SARA.
Het zijn eigenlijk dezelfde boards enkel zit bij de SARA een microprocessor opgebouwd.
Ik probeer nu exact dezelfde code uit, alleen krijg ik de feedback terug: “timed out”.Iemand al ervaring met deze vernieuwing bij sodaq?
Thanks,
-
@paul-koenen Waar krijg je deze feedback? Gebruik je één van de arduino voorbeelden van sodaq?
-
@andre-rodenburg
Ja, ik ben vandaag verder gaan puzzelen. En ben erachter gekomen dat ze een andere manier gebruiken om de module aan te zetten op hun N211 SARA board, als dat ze dat via hun shield doen -
@paul-koenen Heb verder geen ervaring met het nieuwe SARA board maar als de hardware anders is is het slim om alle poortnummers en instellingen langs te lopen in de arduino software. De oude voorbeelden zijn trouwens gebouwd voor oceanconnect en gaan niet werken voor impact zonder modificaties.
-
@Andre-Rodenburg klopt, Ik heb het nieuwe board ondertussen aan de gang. De library’s van sodaq zijn ondertussen wel geupdate voor het nieuwe Nokia Impact platform. Tevens ben ik erachter dat de poorten etc ook hetzelfde gebleven zijn. Enkel hebben ze sensoren weggehaald bij het nieuwe board!
-
@paul-koenen Hier kun je bijna alles wat je nodig hebt wel vinden: Sodaq NB-IoT
-
@Andre-Rodenburg Bedankt voor het meedenken en zoeken, ik heb het probleem al opgelost!
Misschien dat je mijn andere vraag wel kan beantwoorden, Waarom is er overgestapt van OceanConnect naar Nokia Impact? wat is de reden? -
@paul-koenen said in New Sodaq SARA module:
@Andre-Rodenburg Bedankt voor het meedenken en zoeken, ik heb het probleem al opgelost!
Misschien dat je mijn andere vraag wel kan beantwoorden, Waarom is er overgestapt van OceanConnect naar Nokia Impact? wat is de reden?Ik denk dat @afzal_m of @Eric-Barten daar wel een antwoord op heeft
-
@andre-rodenburg said in New Sodaq SARA module:
@paul-koenen said in New Sodaq SARA module:
Misschien dat je mijn andere vraag wel kan beantwoorden, Waarom is er overgestapt van OceanConnect naar Nokia Impact? wat is de reden?Ik denk dat @afzal_m of @Eric-Barten daar wel een antwoord op heeft
Heb gereageerd in het topic dat @Paul-Koenen hier los over had geopend
Thanks voor de heads up!