Instructie registreren van je eerste device
-
@jtsseiot said in Instructie: registreren van je eerste device:
Ik krijg echter alleen nog geen data binnen via “GET get device data history”. De data blijft:
{“totalCount”:0,“pageNo”:0,“pageSize”:0,“deviceDataHistoryDTOs”:[]}Moet nu zijn opgelost! Was idd het profielprobleem.
-
@afzal_m said in Instructie: registreren van je eerste device:
Moet nu zijn opgelost! Was idd het profielprobleem.
Top! Het werkt nu inderdaad. Dankjewel
-
Ik heb de stappen uit de documentatie gevolgd met Postman (fijn die templates!). Hierna heb ik de commando’s uitgevoerd zoals hier beschreven: http://support.sodaq.com/sodaq-one/at/ (ik test met het Sodaq NB-IoT shield). Ook dit gaat zonder problemen (
PENDING=0,SENT=1,ERROR=1
). Er zou dus één frame succesvol verzonden moeten zijn. Ik zie alleen geen data in Postman en het device heeft statusOFFLINE
:"status": "OFFLINE", "statusDetail": "NOT_ACTIVE",
Iemand enig idee wat er fout gaat?
Eerder heb ik getest met de sim die ik van Sodaq heb ontvangen bij het NB-IoT shield wat gekoppeld is aan All Things Talk, dit werkte goed (met een Arduino sketch die de temperatuur / humidity stuurt). Uiteraard heb ik nu de sim gebruikt die ik van T-Mobile heb ontvangen.
-
@brocaar Ik heb exact hetzelfde probleem wat jij hebt. Mijn device blijft maar op
enNOT_ACTIVE
staan.Waar ik nu wel achter ben is dat ik geen netwerk attach heb als ik de AT commando
AT+CGATT?
uitvoer. Ik krijg dan eenERROR
terug. Ik ben de stappen hier http://support.sodaq.com/sodaq-one/at/ aan het volgen. Tot aanAT+CGATT?
lijkt het goed te gaan met alleenOK
.Waar kan dit aan liggen?
-
Bij jou zag ik dat het MultiSensor profiel niet goed was ingeladen in je Ocean Connect App. Dit heb ik zojuist gefixt. Wellicht werkt het nu wel. Kan zijn dat je misschien opneuw je device moet registeren.
@tolgapaksoy bij jou weet ik niet waar het precies mis gaat
Eind deze maand komt onze Installfest er weer aan! Uit mijn hoofd 23 aug.
-
@afzal_m Ik kan ook niet mijn simkaart informatie uitlezen:
AT+CCID? ERROR
Als ik vraag om meer informatie bij mijn errors via
AT+CMEE=1 OK
en vervolgens weer invoer
AT+CCID? ERROR
krijg ik alsnog een error zonder code… Dit is echt apart. Volgens mij is mijn module/SIM slot kaduuk.
-
Hoi,
We hebben een poging gedaan de sim kaart te registreren en de hele handleiding doorlopen. Als ik via postman “get devices” verstuur krijg ik ook een geregistreerd device.
Echter staat status daar op offline en statusDetail op not_active
Ik heb wel de device registratie gedaan met de minimale (althans ik dacht/denk dat de rest optioneel is/was)gegevens, dus imei en username.
Daarnaast zie ik in meerdere berichten iets terugkomen over een multisensor profiel, maar kom nergens tegen hoe je dit instaleert. en of het mogelijk is
Alvast bedankt voor je tijd
-
Wat tof dat je al zo ver bent! Het ontbreken van ‘multisensor’ rawdata profile was inder het probleem.
Als het goed is werkt het nu wel. Kan zijn dat je je device opnieuw moet registreren. Ik ben benieuwd!
-
Heb het nogmaals geprobeerd,maar device blijft staan als niet actief.
Is dit een administratieve handeling, of moet de kaart echt via nb-iot netwerk connectie maken. want anders kan het daar nog aan liggen.Onderstaan het gedeeltelijke resultaat van de get devices active status::
"nodeId": null, "name": "YourDevice", "description": null, "manufacturerId": "TMNL", "manufacturerName": "TMNL", "mac": null, "location": "NL", "deviceType": "MultiSensor", "model": "1000", "swVersion": null, "fwVersion": null, "hwVersion": null, "protocolType": "CoAP", "bridgeId": null, "status": "OFFLINE", "statusDetail": "NOT_ACTIVE", "mute": "FALSE", "supportedSecurity": null, "isSecurity": null, "signalStrength": null, "sigVersion": null, "serialNumber": null, "batteryLevel": null
-
De NB-IoT module/simkaart moeten inderdaad wel ee nnetwork attach hebben
-
@afzal_m heb net opnieuw getest (was niet eerder in de gelegenheid). Heb “delete device”, “register device” en “set device info” gedaan zoals beschreven in de handleiding. Device is connected:
AT+CGATT? +CGATT:1 OK AT+NPING=172.16.14.22 OK +NPING:172.16.14.22,125,927 AT+NSMI=1 OK AT+NMGS=11,48656c6c6f20576f726c64 OK +NSMI:SENT
Helaas in de API nog steeds
enNOT_ACTIVE
… Enig idee wat er fout gaat? -
@brocaar werk je toevallig op een macbook?
Er zijn wat issues met macbooks en postman. -
@afzal_m werk inderdaad op een MacBook. Dit zou voor een REST API toch niet uit mogen maken?
-
Er zijn wat bugs in postman op macbooks waardoor het registreren van IMEI niet helemaal goed gaat. Check ook https://forum.iot.t-mobile.nl/topic/45/pending-messages/7
@tolgapaksoy en @harryviet hebben hier ook last van gehad.
Bij Tolga hielp het om alle postman environment files te deleten en opnieuw in te laden. Maar we hebben tegenwoordig ook een device register portal gebouwd die zelf connect met de rest API. Ik heb een nieuwe app voor je aangemaakt en een account op onze device register portal (zie pm). Hier kun je je device registeren door enkel je IMEI toe te voegen. Als je daarna data verstuurt vanaf je device zul je in de portal je data usage zien oplopen. Test dit even aub en dan kun je daarna alsnog even sleutelen in postman.
-
@afzal_m thanks! Ga ik proberen.
-
Hoi,
Ik heb een 2e poging gedaan, en volgens mij is er een network attach.
AT+CGATT? geeft als resultaat 1
AT+CGPADDR=1 geeft als resultaat een ip adresDus volgens mij is de module geatched, als ik kan ook middels AT+NMGS een bericht
sturen, hier komt ook netjes OK op terug, de 2de keer geeft dit een error.Echter bij middels een get devices request blijft het device offline?
-
@Global2017 zie pm
-
@marcelvansambeek said in Instructie registreren van je eerste device:
Ik heb netjes de handleiding gevolgd.
Certificaat en key toegevoegd
host: 160.44.201.248:8743
passphrase: … ook netjes ingevuld.ook de Postman collections toegevoegd.
en de environment
netjes de API key en de secret ingevuld.echter krijg ik:
Could not get any response
There was an error connecting to https://160.44.201.248:8743/iocm/app/sec/v1.1.0/login.
Why this might have happened:
The server couldn’t send a response:
Ensure that the backend is working properly
Self-signed SSL certificates are being blocked:
Fix this by turning off ‘SSL certificate verification’ in Settings > General
Client certificates are required for this server:
Fix this by adding client certificates in Settings > Certificates
Request timeout:
Change request timeout in Settings > GeneralKan iemand me adviseren, want ik voorlopig niet verder denk ik.
mvg,
Ik krijg de zelfde foutmelding in Postman, maar het uitzetten van SSL verificatie verhelpt het probleem bij mij niet. Weet er iemand raad?
Met vriendelijke groet,
Casper van Doorne
-
@doofenshmirtz Je moet als je het certificaat instelt, ook echt het certificaat voor port 8743 instellen, dus niet alleen het IP adres invullen, maar ook de port
-
Ik heb inmiddels het device geregistreerd en als ik data verzend, dan zie ik dat inderdaad in de deviceDataHistory. Echter, ik heb een binding ook ingesteld, op notifyType ‘deviceDataChanged’ en dan de callbackurl naar mijn site gezet (via https), echter ik krijg berichten gepushed naar mijn webserver. Werkt de binding wel op de server ?
-
Hallo,
Ik heb vandaag Postman geïnstalleerd en het documentje gevolgd.
- environment geïmporteerd en IP+port aangepast (172.16.14.22:8743) en de appid+secret ingevuld
- certificaat + key bij settings geladen en ook hier de IP+port aangepast en de trusstore ingevuld, ook de SSL check uitgezet.
- vervolgens de collections geladen
Als ik nu login doe krijg ik netjes LOADING… maar vervolgens een request timeout(could not get any respond)
Is er iemand die een idee heeft waar ik fout ben gegaan?
Alvast bedankt
-
172.16.14.22 is het IP address van de south side interface van onze IoT gateway.
En als ik het goed begrijp wil je nu graag je device registreren om vervolgens je data op te kunnen halen. Dat werkt dus via de north side interface.
In postman dien je dus 160.44.201.248:8743 in te stellen in plaats van 172.16.14.22
Hoor graag of het lukt!
-
@wkleunen said in Instructie registreren van je eerste device:
Ik heb inmiddels het device geregistreerd en als ik data verzend, dan zie ik dat inderdaad in de deviceDataHistory. Echter, ik heb een binding ook ingesteld, op notifyType ‘deviceDataChanged’ en dan de callbackurl naar mijn site gezet (via https), echter ik krijg berichten gepushed naar mijn webserver. Werkt de binding wel op de server ?
volgens mij werkt https (nog) niet… @ericbarten kun jij deze checken?