AT+CSQ
-
Inmiddels eerste data over de NB-IOT link verstuurd. Opvallend genoeg duurt het m.i. vrij lang voordat er een link is opgezet afgaande op het gebruik van het AT+CSQ commando. Wat is de te verwachten tijd dat het duurt dat het netwerk er is? Nu stuur ik steeds een AT+CFG totdat de waarde anders is dan 99,99, maar dat lijkt mij zonde van de energie die dat kost…
-
Zelfde hier. Inmiddels 20 minuten verder, nog steeds 99,99…
Is er misschien een coverage kaart beschikbaar? -
Helaas nog geen coverage kaart. Wat krijgen jullie te zien bij AT+NUESTATS ?
-
AT+NUESTATS
Inmiddels erachter dat de
AT+COPS
command een issue lijkt te hebben. Geeft niet de goede info terug. (1,2,""
). Pas als ik een error trigger metAT+COPS=1,1,20416
(Dus zonder quotes om de ID) geeft ie daarna wel de goede info terug+COPS:1,2,"20416"
. Beetje weird?
Anyways, hier de NEUSTATS vanuit 4G-void Eefde:Signal power:-1026 Total power:-941 TX power:20 TX time:3577 RX time:157135 Cell ID:2217061 DL MCS:0 UL MCS:0 DCI MCS:2 ECL:0 SNR:104 EARFCN:3747 PCI:249
-
Volgens mij ziet dat er goed uit. Wat krijg je nu terug bij AT+CEREG
-
-
Ik werk nu met een SODAQ kickstarter board. Helaas is die al geregistered via allthingstalk. Is er een manier om die daar weg te krijgen zodat ik hier echt kan testen?
-
Ja je hebt een network attach dus dat is goed! En je kunt je device proberen te registreren op onze API. Dat zou moeten werken!
-
@afzal_m maar volgens mij is het device al geregistreerd door sodaq en gekoppeld aan de ATT website?
Bij ATT komen mijn berichten binnen maar via postman zie ik geen enkele activiteit. Ook de device status blijft offline.
Tips? -
@magnatron Hier had ik ook last van in het begin. Het device moet inderdaad eerst door Sodaq verwijderd worden. Ik heb toen een mailtje gestuurd naar ze met het verzoek en was snel geregeld.
-
@Remi-Frenay Klopt. Daarna werkte het perfect.
-
Kregen jullie eerst (alvorens Sodaq het device uit hun platform had verwijderd) ook de volgende melding bij het registeren van de device?
{
“error_code”: “100003”,
“error_desc”: “Invalid verify code.”
}Dit is namelijk waar @tolgapaksoy nu mee te maken heeft…
-
@afzal_m Bij mij leek het registreren wel goed te gaan, maar kwam de data gewoon niet binnen. Ik kreeg geen foutmelding.
Deze foutmelding klinkt als een fout IMEI nummer bij verifyCode. De body voor “Register Device” moet er zo uit zien
{
“verifyCode”:“123456789012347”,
“nodeId”:“123456789012347”,
“timeout”:0,
“endUserId”:“yourname”
}Als dat zo is kan je voor de zekerheid het IMEI nummer dat daar ingevuld is nog controleren op http://www.imei.info/
-
@Remi-Frenay Hier nog een uitgebreide uitleg.
De IMEI nummer komt als volgt uit de SODAQ one shield:
AT+CGSN=1
+CGSN:35887808xxxxxxx
OKOok klopt het als ik dit IMEI nummer invoer bij imei.info.
Vervolgens voer ik dit in bij Postman:
{
“verifyCode”:“35887808xxxxxxx”,
“nodeId”:“35887808xxxxxxx”,
“timeout”:0,
“endUserId”:“YourName”
}En krijg ik dit terug:
{
“error_code”: “100003”,
“error_desc”: “Invalid verify code.”
}Dus ik weet niet precies wat er nou mis is.
-
Nou… Na een hoop geprobeerd te hebben, blijkt dat ik 2 * karakters om de verifyCode links en rechts moet zetten. Nu heb ik het kunnen registreren, bedankt!
P.s: dit forum maakt een stuk tekst dikgedrukt als je 2 ster-karakters gebruikt, vandaar dat ik @Remi-Frenay zijn antwoord niet goed door had.
Ook haal ik voor de zekerheid mijn IMEI weer weg uit de vorige comment -
Ah fijn dat het gelukt is! Ook gelukt met versturen van data?
-
@afzal_m Ook even gebeld met SodaQ. Ik heb nu succesvol een netwerk attach. Alleen de berichten die ik stuur blijven op PENDING hangen. Ik heb begrepen dat dit mogelijk kan liggen aan Oceanconnect als de juiste profiel niet is ingeladen, en mogelijk de modellen/protocollen niet overeenkomen in Oceanconnect.
Staat dit goed op mijn account? Thanks!
-
Hi Tolga wat goed! Jouw profiel staat wel goed ingesteld. Heb ik net nagekeken. Kun je anders via postmen je device deleten en opnieuw registreren?
-
@afzal_m Verwijderd, opnieuw geregistreerd + device info.
De stappen:
> AT+CFUN=1 OK > AT+NBAND=8 OK > AT+COPS=1,2,"20416" OK > AT+CSQ +CSQ:18,99 > AT+CGATT? +CGATT:1 OK > AT+NSMI=1 OK > AT+NMGS=11,48656c6c6f20576f726c64 OK > AT+NQMGS PENDING=1,SENT=0,ERROR=0 OK
en hij blijft ook maar op
PENDING
ook na een paar minuten. Als ik daarna het bericht nogmaals probeer te sturen:> AT+NMGS=11,48656c6c6f20576f726c64 +CME ERROR: 513
alleen ik kan totaal geen documentatie vinden over error 513??? Ik lijk gewoon een network attach te hebben, dus kan het nog steeds aan mij liggen dat ik iets fout doe?
-
Ja dit probleem los je denk ik ook niet op met de AT commando’s als je al een network attach hebt. Er moet echt iets fout zijn gegaan in postman.
-
Hi @tolgapaksoy, ik vroeg me af of je die ‘pending’ messages issue al opgelost hebt?
Bij mij treed namelijk hetzelfde op. Zie post:
https://forum.iot.t-mobile.nl/topic/45/pending-messages
Hoor graag! -
@cvonken Pending solved: Zie https://forum.iot.t-mobile.nl/topic/45/pending-messages/2