Kan ik achterhalen welke SIM er in het modem zit?
-
AT+CPOL? (preferred operator list) geeft ‘error’ op de sim van T-Mobile.
AT+COPS=? geeft de beschikbare netwerken, met als eerste het home network maar dit commando doet er 8 minuten over om te voltooien…
AT+COPS? gaat heel snel, maar geeft waarschijnlijk de operator code terug die ik eerder heb ingesteld met AT+COPS=1,2,“20416”, en ik wil juist weten welke operator code ik moet gebruiken bij de eerste keer aanmelden.Iemand een idee?
-
Ik denk dat ik je vraag nog niet helemaal begrijp… maar 20416 is wel onze operator code. En als je AT+CIMI doet, krijg je een IMSI terug. Op basis van het IMSI nummer kunnen wij wel checken of dit van T-Mobile IoT is.
-
@afzal_m Dank voor je reactie. Ja ik snap dat T-Mobile op basis van de IMSI kan checken dat de sim van jullie is. Ik wil in software kunnen achterhalen van welke provider de sim in het modem is. Ik begrijp dat ooit de eerste 5 cijfers van de IMSI de operator code is, maar dat is niet meer zo. Enig idee hoe het kan?
-
@jeroend said in Kan ik achterhalen welke SIM er in het modem zit?:
@afzal_m Ik begrijp dat ooit de eerste 5 cijfers van de IMSI de operator code is, maar dat is niet meer zo. Enig idee hoe het kan?
Dit klopt nog steeds. Heb dit even uitgezocht voor de IMSI van mijn eigen T-Mobile NB-IoT simkaart:
901 40 XXXXXXXXX901 = International card
40 = Deutsche Telekom AG (aka T-Mobile) -
@Stefan-de-Lange Thnx Stefan, je hebt gelijk! Ik was in verwarring vanwege die 901, omdat dat niet een landcode is. Maar het is inderdaad de code voor ‘internationaal’